tirsdag 5. januar 2010

Ukens Grünerspiller: Ane Gunhild Uleberg

Posisjon?
Back

Når begynte du i Grüner?
Høsten 2009 etter tips fra en i Abusland-slekta.

Har du noen ritualer før kamp / lykkeamulett?
Tjaa.. i mine unge og ambisiøse dager lytta jeg til idrettspsykologen Willy Reilos kasett der han driver mental trening med litt rar stemme. Nå for tida går det mest i å huske trekkene.

Hvilke mål har du for sesongen 2009/2010?
Målet for høstsesongen var vel å bli litt kjent med laget. I vårsesongen kan det jo være å bli enda mer kjent med laget. Jeg prøver også å skyte litt mer ned i steden for så mye opp.. evnt bare skyte innenfor stengene.

Hva liker du å gjøre utenfor håndballbanen?
Jeg liker å spise, tegne, gå på konserter, ligge i sofaen og se på den utdaterte tven min, skrive lister og leke i parken.

Har du noe kallenavn og i tilfelle hva er det?
En på barneskolen kalte meg Gånhild, eller Gonella -som høres ut som et sjokoladepålegg. Ellers er jo Banane en klassiker.

Hva er din favorittsjokolade?
Definitivt melkesjokolade. 200 g-plata.

Har du noen allergier det kan være kjekt at lagvenninnene vet om hvis det skulle skje noe på cup?
Nei. Men kanskje det kan dukke opp noe nå som jeg begynner å dra litt på årene.

Spørsmål fra laget:
Vi vil vite historien om hvordan har du fått tak i en så eksotisk kjæreste, med påfølgende eksotisk heiagjeng?
Jeg vifta med mitt blonde hår på skolen vi gikk på i Frankrike og vips, satte han seg i kofferten min og ble med til Norge. Heiagjengen traff vi i en klatrevegg på Torshov.

Har du målt om du faktisk er raskere enn din egen skygge?
Nei, men avogtil snubler jeg i den. Det er veldig irriterende.

Hva gjør du når du ikke spiller med Oslos beste håndballag?
Er dette et lurespørsmål, siden jeg allerede har sagt hva jeg liker å gjøre utenfor håndballbanen? For å være på den sikre siden så svarer jeg at jeg egentlig aldri forlater Oslos beste håndballag da jeg driver kontinuerlig visualisering av kampsituasjoner og trekk. Selv i søvne.

Hvilken Grünerspiller vil du lese mer om neste uke og hva vil du spørre henne om?
Jeg vil lese mer om Stine. Jeg har ikke fullstendig fått med meg hva du jobber med. Jeg har hørt dere reiser på dagsturer til Finland, men hva gjør dere egentlig der?

Ingen kommentarer: